Islands of adventure

hello sweden. Idag har vi besökt Islands of Adventure som är en temapark inom universal studios. Det var ganska awsome om ni frågar mig. Åkte några berg-o-dalbanor, varv båda med många lopar => illamående. Den sista vinglade vi till och med av. Vi åkte även två "flumrides". Den första blev vi jätteblöta på och jag trodde inte man kunde bli blötare än så, men så fel jag hade. Den andra blev man ännu blötare av. Den fanns på jurrasic park-delen,(Alla tema-parker jag har besökt är indelade i olika teman), och var faktiskt lite läskig. De hade olika dinosaurier med och såklart hade de med raptorer och t-rex, hehe. Lättskrämd tjej.

De hade även en harry potter (<3) del som gjorde att jag längtar ännu mer till sista filmen som jag ska se på fredag. Christian och jag såg en rolig grej med harry potter-tema som vi ville åka, och vi trodde man skulle åka runt lite på "hogwarts" och få se hur det se ut och så. Istället var det värsta skräckupplevelsen istället. Man satt i en som en berg-o-dalbana med fötterna fria och sedan riktat mot en skärm. Det skärmen gjorde, gjorde att man de kändes som man åkte på samma ställen som den visade, det man satt rörde alltså på sig. Ibland vreds stolen så man inte såg skrämen utan istället andra saker, typ drakar, spindlar, dementorer(!!) m.m. Det var så jävla bra gjort och jag blev så jävla rädd. Jag blundade i princip hela tiden. Usch usch.

Nu har vi tre dagar kvar här och det blir nog mest chilla, shoppa och åka runt lite. Vi är alla ganska trötta efter allt vi har gjort, haha.



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0