9/11

Alla skriver om 9/11 och jag ska vara ärlig, jag minns inget ifrån den dagen. Det enda jag vet är att i 10 år har många sett ner på och diskriminerad muslimer. I 10 år har USA dödat oskyldiga människor i afghanistan. Är detta rätt? Visst en MUSLIM ifrån AFGHANISTAN dödade många amerikanska medborgare, men på vilket sätt ger de oss rätten att diskriminera och döda muslimer? INGEN.

Jag tänker iställlet berätta vad jag minns i från bombattentaten i London 2005. Min mormor, morfar och morbror vad i London. Jag tittar på tv och får se att det har smällt bomber där, springer ner till mamma som insett samma sak. Ingen av oss vågar ens tänka vad som kan ha hänt, ingen av oss vågar ringa till hotellet där de bor. Vi gick över till min pappa (skilda föräldrar, bor grannar) som fick ringa. Som tur var hade de tagit sovmorgon och hade inte hunnit ut innan det börjat smälla. Hade de inte gjort de kanske jag inte hade fått 6 år till med min mormor. Den dagen var en av de värsta i mitt liv, ovissheten om vad som kunde hade hänt var hemsk. Nästan lika hemskt som ovissheten att veta när hon skulle dö i cancer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0