Framtiden

Tror jag har bestämt mig hur det blir i höst och det blir nog universitetet faktiskt. Att utbilda mig till lärare för förskola till 3an är nog det som är det smartarste valet just nu. Att gå hemma hela dagarna och hoppas på att få jobb är inget för mig. Vem vet, man kanske kan göra någon utomlandspraktik eller liknande?

Största anledningen till att jag inte ville studera direkt är för att jag är ganska trött på skolan och fyra år är en ganska lång tid, men mest för att jag inte vill bo hemma i fyra år till. Egentligen vill jag inte ens bo i Linköping i fyra år till, men så länge jag får flytta hemifrån blir jag nöjd. Det är inte så att jag ogillar min familj eller så, men jag vill gärna ha en egen lägenhet. Men mamma peppade mig och sa att jag visst kan flytta hemifrån inom dessa år. Det gäller bara att spara pengar och förhoppningsvis få ett jobb. Vill man så går det om man kämpar.

För övrig så har vi idag varit i Norrköping (familjen) och shoppat lite. Köpte lite skolgrejer typ kalender m.m. Älskar att köpa nya saker inför skolstarter, även om jag kanske hade alla grejer jag behövde, förutom kalender då. Men det ska faktiskt bli ganska kul att börja skolan igen, tror jag. Hoppas bara att det är rätt val för mig.


saknar denna glassmak :(


Kommentarer
Postat av: Corny

Klart du kan flytta hemifrån fast du pluggar :D

Det kommer nog bli asnice!

2011-07-23 @ 19:47:58
URL: http://cornyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0